poniedziałek, 28 lipca 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

Lubimy promocje, ale często nie rozumiemy ich zasad

PAP
2025-05-20 13:20
3 min. czytania
A A
Uwielbiamy promocje, ale często nie rozumiemy ich zasad

Fot. Radio Kielce

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

80 proc. respondentów deklaruje, że promocje stanowią dla nich główne kryterium wyboru sklepu stacjonarnego, a wśród robiących zakupy online jest to nawet 82 proc.- wynika z ankiety UOKiK. Jednocześnie 74 proc. pytanych przyznaje, że miało problem ze zrozumieniem zasad promocji.

Badanie przeprowadzone na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazało, że oferowany przez sprzedawców rabat jest istotnym wabikiem zachęcającym do zakupów, ale bywa też przyczyną irytacji. Respondenci przyznali, że bardzo często korzystają z promocji na różnego rodzaju kategorie produktów, zwłaszcza tych najczęściej kupowanych, jak artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, a także odzież oraz sprzęt RTV/AGD.

Czytaj również

Pamięć o ułanach walczących w Powstaniu Warszawskim wiecznie żywa

Pamięć o ułanach walczących w Powstaniu Warszawskim wiecznie żywa

2025-07-27
Honorowy zakład połączył dwie gminy. Bieg zakończył się w deszczu

Honorowy zakład połączył dwie gminy. Bieg zakończył się w deszczu

2025-07-27

– Zniżka działa jak magnes, a znak „%” buduje automatyczne poczucie korzyści i silniej przyciąga uwagę niż zwykły opis promocji. Jeśli jednak komunikat jest nieczytelny, klient może zostać wprowadzony w błąd – wskazał prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Podkreślił, że transparentne zasady to dziś konieczność, a nie marketingowa opcja.

Z badania wynika, że 74 proc. Polaków miało trudności ze zrozumieniem zasad promocji, a wielu wskazało konkretne źródła tego problemu. Jako utrudnienie klienci najczęściej wskazywali promocje wymagające zakupu więcej niż jednej sztuki produktu, w tym oferty typu „2+1” lub „drugi produkt tańszy o 50 proc”. O braku zrozumienia zasad tego typu promocji, według UOKiK – świadczą też konkretne wypowiedzi respondentów, jak np. „Zazwyczaj wprowadzają mnie w błąd akcje promocyjne opierające się na wielosztukach. Jest to spowodowane tym, że nie do końca czytelna na pierwszy rzut oka jest cena jednostkowa za produkt, a obniżona kwota jest mocno wyeksponowana” oraz „Dużymi literami była napisana cena w sytuacji, gdy kupuje się 2 produkty, a małymi z boku była napisana cena za jeden produkt. Przy zakupie byłam zdziwiona, że mam zapłacić więcej, niż wskazywała na to cena wypisana dużymi literami”.

Ponadto wielu klientów zwróciło uwagę na kwestię przekreślonych cen, pozbawionych wyjaśnienia. Badanie ujawniło również wyraźną lukę między tym, co konsumenci deklarują, że rozumieją, a tym, co faktycznie potrafią obliczyć: spora część ankietowanych nie była w stanie poprawnie określić prawdziwej skali obniżki. – Podany znak „%” działał jak domyślny punkt odniesienia – przyjmowany z góry jako finalny rabat, nawet gdy odnosił się jedynie do bliżej nieokreślonej „ceny rekomendowanej” lub zniżki obowiązującej wyłącznie na drugi produkt – czytamy w informacji z badania.

Problem ze zrozumieniem promocji wynika głównie ze sposobu, w jaki sklepy prezentują cenę – podając kilka cen naraz lub stosując nieczytelną czcionkę. Konsumentom najłatwiej jest zrozumieć promocje, które są przedstawione w prosty i jednoznaczny sposób, z jednym punktem odniesienia. Respondenci postulują bardziej wyraźne oznaczenie ceny z 30 dni przed ogłoszeniem promocji, aby można było łatwo ocenić, czy rzeczywiście warto skorzystać z obniżki.

Z badania wynika, że niemal 40 proc. klientów kupuje produkty spożywcze na promocji nie planując tego wcześniej. „Efekt okazji” widać również przy zakupach chemii gospodarczej, kosmetyków oraz odzieży. Wielu badanych deklaruje, że promocja skłania ich do nabycia większej liczby produktów, niż planowali.

Badanie pt. „Wpływ promocji na zachowania zakupowe” zostało przeprowadzone przez firmę ARC Rynek i Opinia metodą CAWI w maju 2024 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 2019 osób w wieku 15–65 lat.


RADIO KIELCE - PROGNOZA POGODY WEDŁUG MARKA STEFAŃCA

Tagi: STARACHOWICEKAZIMIERZA WIELKAOSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKIJĘDRZEJÓWKOŃSKIEPIŃCZÓWBUSKO-ZDRÓJWŁOSZCZOWASTASZÓWOPATÓWKIELCESANDOMIERZSKARŻYSKO-KAMIENNA

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Pamięć o ułanach walczących w Powstaniu Warszawskim wiecznie żywa
ZDJĘCIA

Pamięć o ułanach walczących w Powstaniu Warszawskim wiecznie żywa

2025-07-27
Honorowy zakład połączył dwie gminy. Bieg zakończył się w deszczu
WIDEO

Honorowy zakład połączył dwie gminy. Bieg zakończył się w deszczu

2025-07-27
„Wolne śpiewanie" w patriotycznym duchu
ZDJĘCIA

„Wolne śpiewanie” w patriotycznym duchu

2025-07-27
Osobowe auto dachowało w Sandomierzu

Osobowe auto dachowało w Sandomierzu

2025-07-27
Alert burzowy najwyższego stopnia. Ewakuowano obozy harcerskie

Alert burzowy najwyższego stopnia. Ewakuowano obozy harcerskie

2025-07-27
Oberwanie chmury i błyskawiczna powódź. Kielce pod wodą
WIDEO

Oberwanie chmury i błyskawiczna powódź. Kielce pod wodą

2025-07-27
Gliniane cuda na ,,Chałupkowych Garcynkach"
ZDJĘCIA

Gliniane cuda na ,,Chałupkowych Garcynkach”

2025-07-27
Czy czas pracy w kieleckich urzędach zostanie skrócony? Zdaniem radnego warto to rozważyć

Czy czas pracy w kieleckich urzędach zostanie skrócony? Zdaniem radnego warto to rozważyć

2025-07-27
podcasty.radiokielce.pl
folkradio.pl

REGION

Pamięć o ułanach walczących w Powstaniu Warszawskim wiecznie żywa

Honorowy zakład połączył dwie gminy. Bieg zakończył się w deszczu

„Wolne śpiewanie” w patriotycznym duchu

Osobowe auto dachowało w Sandomierzu

Alert burzowy najwyższego stopnia. Ewakuowano obozy harcerskie

Oberwanie chmury i błyskawiczna powódź. Kielce pod wodą

Gliniane cuda na ,,Chałupkowych Garcynkach”

Czy czas pracy w kieleckich urzędach zostanie skrócony? Zdaniem radnego warto to rozważyć

Miód i dziczyzna – tak świętowano w Sandomierzu

Kanclerski Jarmark Opatowski – cała moc atrakcji i Radio Kielce na żywo

folkradio.pl

KRAJ

Stabilnie na rynku paliw

71 procent ankietowanych Polaków płaci na urlopie gotówką

Są wstępne wyniki badań pacjentki w Stargardzie. Nie jest to cholera

Najbliższe dni deszczowe, w ciągu dnia burze

Deregulacja, bezpieczeństwo i przyspieszenie rozliczeń priorytetami nowego rządu

Prezydent powołał nowych członków Rady Ministrów

Tragedia na obozie harcerskim. Opiekun i ratownik wodny usłyszeli zarzuty

O ile wzrosną emerytury w 2026 roku? Sprawdź w tabeli

Sławosz Uznański-Wiśniewski jest już w Polsce

Wyższa kwota wolna od podatku i likwidacja podatku Belki?

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • POLSKA
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • ZOOM NA WIEŚ
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SANDOMIERZ
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • PATRONATY
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • PODCASTY
  • FOLK RADIO
  • PROJEKT PRACA
  • ZOOM NA WIEŚ
  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
    • ZOOM NA WIEŚ
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.