Centrum e-Zdrowia poinformowało w poniedziałek o mogących występować opóźnieniach w działaniu systemu e-zdrowia, w tym o okresowych trudnościach z wystawianiem recept i skierowań. Jak przekazało Centrum e-Zdrowia, jest to związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę.
Centrum e-Zdrowia zapewniło, że jego eksperci monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania systemów.”Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności” – przekazano.Centrum dodało, że problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce. Poinformowało również, że w przypadku trudności, pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. Natomiast w przypadku braku konieczności realizacji recepty w poniedziałek, Centrum zachęcamy do jej wykupienia w kolejnych dniach.Po południu rzecznik Centrum powiedział, że system wrócił już do pełnej funkcjonalności, jeśli chodzi o możliwości wystawiania recept. „Odnotowujemy, że co minutę wystawianych jest około 4 tysięcy recept. W trakcie awarii ta liczba spadła średnio do 200 recept wystawianych na minutę, jednak teraz wróciła do normalnego poziomu. Oznacza to, że problemy zostały rozwiązane” – podkreślił rzecznik prasowy Centrum e-Zdrowia Tomasz Kulas.
