Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od środy (1 października) jest gotowy do zimowego utrzymania podległych mu 986 km dróg w regionie. W zeszłym sezonie zużyto na ten cel ponad 28 tysięcy ton soli i tyle samo przygotowano w magazynach na nadchodzącą zimę.
– Ile soli będzie potrzebne w tym sezonie – tego nie wiemy, ale właśnie taką ilość mamy jak dotąd zgromadzoną w naszych magazynach – przekazał Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA. W sumie zarządca dróg dysponuje 31 magazynami na sól o łącznej pojemności 45,5 tys. ton, z czego 14 to charakterystyczne obiekty w kształcie kopuł (kopuły Fitzpatricka).W ramach rozpoczętej w środę zimowej gotowości, która potrwa przez najbliższe siedem miesięcy, małopolska GDDKiA dysponuje 150 pługosolarkami, siedmioma pługami wirnikowymi, sześcioma pługami zwykłymi, 50 małymi pługami do odśnieżania chodników i 37 ładowarkami uzupełniającymi sól posypywarkom przed wyjazdem.Wyjątkowym sprzętem – wskazał Michna – są dwa pługi tzw. autostradowe, z których każdy obejmuje siedem metrów drogi. Jak wyjaśnił przedstawiciel GDDKiA, taki pojazd w towarzystwie klasycznego 3-metrowego pługu może sprzątnąć ze śniegu całą szerokość autostrady A4.
