Były reprezentant Polski w piłce nożnej Radosław Majdan został ambasadorem nowej kampanii promującej Fundusze Europejskie w województwie świętokrzyskim. Inaugurację tej współpracy zorganizowano na stadionie Korony Kielce – miejscu symbolicznym, bo wybudowanym właśnie dzięki dotacjom unijnym.
Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Renata Janik podkreślała, że od 20 lat fundusze europejskie zmieniają region, od dużych inwestycji infrastrukturalnych po mniejsze projekty wspierające mieszkańców.
– Inwestujemy w infrastrukturę, zabytki, edukację i zdrowie. Środki unijne podnoszą jakość życia mieszkańców w każdej grupie wiekowej – od przedszkolaków po seniorów. Dzięki nim województwo świętokrzyskie rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej atrakcyjne – mówiła Renata Janik.
Kampania „Gramy na TAK z Funduszami Europejskimi” nawiązuje do piłkarskiej symboliki – wspólnej gry, zaangażowania i drużynowego działania. Nic więc dziwnego, że jej twarzą został Radosław Majdan.
– Polska bardzo dobrze wykorzystuje fundusze unijne. To widać szczególnie w mniejszych regionach, jak Świętokrzyskie, gdzie różnice w rozwoju – choć kiedyś ogromne – dziś praktycznie zanikają. Cieszę się, że mogę być częścią projektu, który pokazuje te pozytywne zmiany – mówił były bramkarz reprezentacji Polski.
Majdan zwrócił też uwagę na ogromną przemianę, jaką przeszła Polska przez ostatnie dwie dekady.
– Kiedyś zazdrościliśmy zachodnim krajom dróg, stadionów czy nowoczesnych ośrodków sportowych. Dziś sami mamy obiekty, z których możemy być dumni – dodał.
Marszałek Renata Janik podkreśliła, że skuteczne wykorzystanie funduszy europejskich to wspólne dzieło samorządów, instytucji i organizacji z całego regionu.
– Nawet najlepszy program nie uda się bez zaangażowania całej drużyny beneficjentów. To dzięki nim Świętokrzyskie jest liderem w wykorzystywaniu środków unijnych w nowej perspektywie 2021–2027 – zaznaczyła.
W ramach kampanii powstaną spoty filmowe i radiowe, które będą emitowane w regionalnych mediach, kinach i internecie. Na ulicach pojawią się plakaty i reklamy z wizerunkiem Radosława Majdana, a dla mieszkańców przygotowano konkursy i wydarzenia promujące projekty zrealizowane dzięki wsparciu Unii Europejskiej.
Za realizację kampanii odpowiada zespół Konrada Smugi, współautorem zdjęć jest Tomasz Walczak, a za warstwę graficzną – Piotr Szabliński. W filmach promocyjnych wykorzystano nowoczesne techniki hyperlapse i elementy sztucznej inteligencji.
– W piłce nożnej, kiedy gramy „na tak”, oznacza to odwagę, ofensywę i radość z gry. Chciałbym, by tak samo kojarzyły się mieszkańcom Fundusze Europejskie – z energią, rozwojem i uśmiechem – podsumował Radosław Majdan.
Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego można śledzić w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie i YouTube.