Jest dokumentacja techniczna i pozwolenie na budowę – to szansa, by pasażerowie mogli korzystać z połączenia między dworcem PKP, a tunelem pod torami w Skarżysku.
Obecnie na stacji w Skarżysku nie ma możliwości bezpośredniego przejścia z dworca do tunelu pod torami, który prowadzi na poszczególne perony. Pomimo tego, że dworzec został wyremontowany, a pod torami jest tunel z ciągiem pieszo-rowerowym, to przejście z budynku dworca do tunelu wciąż jest zamurowane. Wejście do tunelu pod torami znajduje się obok dworca PKP, więc pasażerowie po zakupie biletu w kasie muszą wyjść na zewnątrz, by dostać się na odpowiednie perony.
Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA, informuje, że przed połączeniem tunelu z dworcem konieczne było usunięcie ściany dzielącej obydwa obiekty, a to z kolei musiało zostać poprzedzone sporządzeniem ekspertyz technicznych.
– To one pozwoliły stwierdzić, czy i jakie ewentualne dodatkowe zabezpieczenia konstrukcyjne należy wykonać, żeby w bezpieczny sposób połączyć budynek dworca z nowym tunelem wybudowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Po otrzymaniu tych ekspertyz spółka PKP zawarła umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysu. Konieczne były także uzgodnienia z konserwatorem zabytków i uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych. W październiku Urząd Wojewódzki w Kielcach wydał pozwolenie na budowę – informuje rzecznik.
Przetarg na wykonanie prac budowlanych zostanie ogłoszony na początku przyszłego roku, a termin zakończenia prac będzie zależny od tego, jak szybko zostanie rozstrzygnięty.














