poniedziałek, 24 listopada 2025
101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa  dab logo M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20          
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Radio Kielce
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP
Brak wyników
Pokaż wszystko
Radio Kielce

Prawie połowa klientów uważa, że promocje w Black Friday są atrakcyjne

PAP
2025-11-24 06:40
3 min. czytania
A A
Kielce. 29.11.2019. Black Friday / Wiktor Taszłow / Radio Kielce

Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

O tym, że dzięki przecenom w Black Friday można kupić produkty w atrakcyjnej cenie przekonanych jest ponad 47 proc. konsumentów w Polsce – wynika z raportu UCE Research i Shopfully Poland. Odmiennego zdania jest 29 proc. klientów, a przeszło 23 proc. nie ma wyrobionej opinii.

W ocenie ekspertów z UCE Research, wyniki wskazują, że zaufanie klientów do branży handlowej jest wciąż ograniczone. Wielu konsumentów jest przekonanych, że część promocji jest pozorna, czyli poprzedzona wcześniejszym podniesieniem cen. Z drugiej strony spora grupa potrafi znaleźć w Black Friday okazje, zwłaszcza w handlu online.

Czytaj również

W nocy spłonęło kilka altan śmietnikowych. Czy to podpalenia?

Od piątku w wyniku pożarów zginęło dziewięć osób

2025-11-24
25.11.2024. Kielce. Regionalne Forum Ekonomiczne Nowa Energia Kielce / Fot. Marcin Marszałek - Radio Kielce

O gospodarce i bezpieczeństwie w Targach Kielce

2025-11-24

Jak wynika z raportu 47,6 proc. respondentów stwierdziło, że promocje organizowane w Black Friday są atrakcyjne. Przeciwnego zdania było 29 proc. ankietowanych, z kolei 23,4 proc. nie potrafiło udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

„Zauważalny jest wzrost pragmatyzmu konsumentów. Polacy nie są już naiwni wobec marketingowych akcji, ale też chętnie z nich korzystają, jeśli dostrzegą dla siebie realny zysk. Sklepy powinny więc stawiać na przejrzystość i autentyczność promocji, ponieważ konsumenci nauczyli się weryfikować ceny. Warto też komunikować konkretne zyski, np. procent rabatu względem poprzedniej ceny czy gwarancję ceny minimalnej, zamiast używać ogólnych haseł. Wciąż jest potencjał do zwiększenia sprzedaży, pod warunkiem przedstawienia wiarygodnej oferty” – stwierdził Robert Biegaj z Shopfully Poland.

Autorzy raportu wskazali, że przekonanie atrakcyjności promocji w Black Friday wyrażają ci, którzy już doświadczyli wymiernych oszczędności, np. kupując sprzęt RTV i AGD, elektronikę, markową odzież czy kosmetyki w faktycznie niższych cenach. Warto przy tym zauważyć, że są to produkty, w przypadku których stosunkowo łatwo sprawdzić, czy promocja jest realna, dzięki internetowym porównywarkom.

Z kolei negatywną opinię o promocjach wyrażają konsumenci rozczarowani wcześniejszymi doświadczeniami, którzy dali się nabrać na pozorne promocje. Część sceptyków to zaś klienci niechętni wobec działań marketingowych jako takich.

„Natomiast brak jednoznacznej opinii najczęściej wynika braku osobistych doświadczeń w robieniu zakupów w Black Friday. I tu warto wskazać, że jeśli pozorne promocje i marketingowe triki będą powszechnie stosowaną praktyką, ci niezdecydowani klienci dołączą do grupy nieufnych, ze szkodą dla całego handlu” – zauważył Biegaj.

Z raportu wynika też, że mężczyźni częściej niż kobiety oceniają promocje jako opłacalne. Głównie uważają tak osoby w wieku 35-44 lat, z dochodami powyżej 9 tys. zł i z wykształceniem zawodowym. Przeważnie dotyczy to mieszkańców miejscowości liczących 5-19 tys. ludności.

„Mężczyźni częściej nabywają dobra trwałe, takie jak elektronika, sprzęt sportowy czy narzędzia. W tych kategoriach przeceny rzeczywiście mogą być wyraźne i łatwiej dostrzegalne. Kobiety są ostrożniejsze, porównują ceny i pamiętają wcześniejsze oferty. Konsumenci w grupie wiekowej 35-44 lat są najbardziej aktywni, częściej kupują online i potrafią ocenić, czy promocja jest realna. Przy tym grupa o wyższych dochodach, może sobie pozwolić na zakup produktów wyższej wartości, w przypadku których rabaty są procentowo najwyższe” – stwierdził Biegaj.

Najbardziej sceptyczny stosunek do Black Friday mają osoby w wieku 65-74 lat, z dochodami w przedziale 5000-6999 zł i z wyższym wykształceniem, mieszkańcy największych miast.

„Starsi klienci częściej nie ufają nowym formom promocji i sprzedaży e-commerce. Lepiej wykształcone osoby są bardziej krytyczne wobec przekazów marketingowych i mają zwyczaj weryfikować informacje. Z kolei mieszkańcy dużych miast częściej mają okazję się przekonać, że promocje są powtarzalne i rozciągnięte w czasie, więc akcja Black Friday nie wydaje im się aż tak atrakcyjna” – podsumował ekspert.

Black Friday przypada w ostatni piątek listopada i jest dniem, w którym sklepy zwyczajowo organizują promocje. Z kolei w poniedziałek po Black Friday następuje Cyber Monday – dzień akcji rabatowych w sprzedaży internetowej.

W raporcie przedstawiony wyniki badania, które zostało przeprowadzone w dniach 06-08 listopada br. na próbie 1007 Polaków w wieku 18-80 lat.


RADIO KIELCE - news.google.com

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ

W nocy spłonęło kilka altan śmietnikowych. Czy to podpalenia?

Od piątku w wyniku pożarów zginęło dziewięć osób

2025-11-24
25.11.2024. Kielce. Regionalne Forum Ekonomiczne Nowa Energia Kielce / Fot. Marcin Marszałek - Radio Kielce

O gospodarce i bezpieczeństwie w Targach Kielce

2025-11-24
KIBICE RAZEM - siła, która jednoczy całe Kielce
MATERIAŁ SPONSOROWANY

KIBICE RAZEM – siła, która jednoczy całe Kielce

2025-11-24
04.10.2025. Kielce. Mecz 2. ligi koszykówki UJK Kielce – Stal Stalowa Wola / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce

Lider okazał się zbyt mocny

2025-11-23
Koniec kiepskiej serii. Korona wreszcie się przełamała
ZDJĘCIA

Koniec kiepskiej serii. Korona wreszcie się przełamała

2025-11-23
Industria lepsza o 13 bramek
KOMENTARZE

Industria lepsza o 13 bramek

2025-11-23
Tancerze w Chęcinach walczą o przepustkę na Mistrzostwa Europy
ZDJĘCIA

Tancerze w Chęcinach walczą o przepustkę na Mistrzostwa Europy

2025-11-23
Zawodnicy z całej Polski walczyli na Volley Stars Cup 2025 w Ostrowcu Św.
ZDJĘCIA

Zawodnicy z całej Polski walczyli na Volley Stars Cup 2025 w Ostrowcu Św.

2025-11-23
folkradio.pl

KRAJ

Prawie połowa klientów uważa, że promocje w Black Friday są atrakcyjne

Od piątku w wyniku pożarów zginęło dziewięć osób

PKP Intercity nie planuje podwyżki cen biletów

Bardzo trudne warunki turystyczne w Tatrach, szlaki są zasypane

Ugrupowanie Mentzena wykreślone z ewidencji partii politycznych

Przyszły tydzień bez spektakularnych wystrzałów cen paliw

Tusk: akcje dywersyjne inspirowane i organizowane przez służby Kremla przekroczyły pewną krytyczną granicę

Prezydent podpisał postanowienie o użyciu wojska do operacji „Horyzont”

Prokuratura zabezpieczyła majątek Ziobry

IMGW ostrzega przed intensywnymi opadami śniegu

AKTUALNOŚCI

  • ŚWIĘTOKRZYSKIE
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
  • KULTURA
  • ZDROWIE
  • CO NA DROGACH
  • STREFA MUNDURU
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • WIDEO
  • POGODA

WIADOMOŚCI LOKALNE

  • KIELCE
  • BUSKO-ZDRÓJ
  • JĘDRZEJÓW
  • KAZIMIERZA-WIELKA
  • KOŃSKIE
  • OPATÓW
  • OSTROWIEC-ŚWIĘTOKRZYSKI
  • PIŃCZÓW
  • SANDOMIERZ
  • SKARŻYSKO-KAMIENNA
  • STARACHOWICE
  • STASZÓW
  • WŁOSZCZOWA

RADIO KIELCE

  • KONTAKT
  • DZIENNIKARZE
  • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
  • RAMÓWKA
  • STUDIO GRAM
  • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • ABONAMENT RTV
  • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • PATRONATY
  • BIP

PORTALE RADIA KIELCE

  • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
  • FOLK RADIO
  • PODCASTY
  • POLACY RATUJĄCYCH ŻYDÓW
  • PROJEKT PRACA
  • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
logo300

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim.

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce

tel. 41 363 05 00

radio@radiokielce.pl

101,4 MHz Świętokrzyskie
90,4 MHz Kielce
100,0 MHz Włoszczowa
215,072 MHz / KANAŁ 10D

OBSERWUJ NASZE PROFILE

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" S.A. 2025.
g-news logo
Brak wyników
Pokaż wszystko
  • REGION
    • ŚWIĘTOKRZYSKIE
    • KIELCE
    • BUSKO-ZDRÓJ
    • JĘDRZEJÓW
    • KAZIMIERZA WIELKA
    • KOŃSKIE
    • OPATÓW
    • OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    • PIŃCZÓW
    • SANDOMIERZ
    • SKARŻYSKO-KAMIENNA
    • STARACHOWICE
    • STASZÓW
    • WŁOSZCZOWA
  • KRAJ / ŚWIAT
  • SPORT
    • WIADOMOŚCI SPORTOWE
    • KORONA KIELCE
    • INDUSTRIA KIELCE
  • KULTURA
    • AKTUALNOŚCI
    • INFORMATOR KULTURALNY
    • RECENZJE
  • CO NA DROGACH
  • ZDROWIE
  • MULTIMEDIA
    • ZDJĘCIA
    • GALERIA KUBALSKI & TASZŁOW
    • WIDEO
    • PODCASTY
  • POGODA
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • CENTRUM EDUKACJI MEDIALNEJ
    • FOLK RADIO
    • PODCASTY
    • PROJEKT PRACA
    • WIELKA LITERATURA W CYFROWYM ŚWIECIE
  • O NAS
    • RAMÓWKA
    • AUDYCJE RADIA KIELCE
    • KONTAKT
    • DZIENNIKARZE
    • DZIAŁ PROMOCJI I MARKETINGU
    • STUDIO GRAM
    • HISTORIA POLSKIEGO RADIA KIELCE
    • WARUNKI KORZYSTANIA
    • REGULAMIN KONKURSÓW ANTENOWYCH
    • ZASADY KAMPANII SPOŁECZNYCH
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • ABONAMENT RTV
    • PROCEDURA ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH
    • BIP

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2025.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.