W Sejmie procedowane są projekty ustaw, które przewidują całkowity zakaz reklamy i promocji alkoholu także piwa 0 proc.
Zdaniem Anny Duszy-Ciechanowskiej, przewodniczącej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kielcach, zakaz reklamy alkoholu spowoduje zmniejszenie jego spożycia.
– Reklamy alkoholu zarówno wśród osób młodych, jak i dorosłych powodują zwiększenie konsumpcji. Ponadto Polacy mają problem z odróżnieniem piwa alkoholowego od bezalkoholowego. Wprowadzenie przez rząd zakazu reklamy alkoholu, w tym piwa uważam za bardzo dobry pomysł – dodała Anna Dusza-Ciechanowska.
Najnowsze zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia nakazują usuwanie z przestrzeni publicznej reklamy alkoholu – przypomina terapeuta uzależnień Łukasz Niewczas, zastępca dyrektora Świętokrzyskiego Centrum Profilaktyki i Edukacji.
– Nie powinno być wyjątkiem. Jak mówi przysłowie: „Co z oczu, to z serca”. Jeśli nasze oczy nie będą karmione ociekającymi szronem szklankami, czy butelkami z alkoholem, to być może nie będą zostawiały śladu w głowie, że właśnie tego chcemy i potrzebujemy. – podkreślił Łukasz Niewczas.
Wdrożenie przepisów zakazujących reklamy alkoholu jest planowane od 1 stycznia 2026 roku.














