Góry Świętokrzyskie otrzymały wyróżnienie w konkursie Polskie Marki Turystyczne. Dziś w Centrum Geoedukacji – Geonatura w Kielcach odbyła się gala, podczas której ogłoszono laureatów tej prestiżowej rywalizacji.
Obecna podczas uroczystości Anna Krupka wiceminister sportu i turystyki podkreślała znaczenie branży turystycznej dla rozwoju naszego kraju.
– W 2019 roku turystyka była odpowiedzialna za 6 proc. polskiego PKB, to była najszybciej rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki. Niestety ona też najmocniej ucierpiała z powodu kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Potrzebna są mocne narzędzia, żeby tę turystykę wspierać – powiedziała Anna Krupka.
Takim narzędziem jest właśnie konkurs Polskie Marki Turystyczne. Laureaci mogą liczyć na promocję w kraju i zagranicą przygotowaną przez Polską Organizację Turystyczną, która jest współorganizatorem konkursu.
Jedyną marką, która znalazła się w finale były właśnie Góry Świętokrzyskie. Za przygotowanie marki odpowiedzialny jest Związek Gmin Gór Świętokrzyskich. Andrzej Gąsior, zastępca przewodniczącego Związku oraz burmistrz Nowej Słupi mówi, że jest zadowolony z wyróżnienia, ale pozostaje lekki niedosyt, że nie udało się znaleźć wśród głównych laureatów.
– To bardzo przydałoby się Górom Świętokrzyskim, bowiem turystyka rozwija się dynamicznie. W Nowej Słupi zainwestowaliśmy w dwa potężne obiekty turystyczne. Buduje się Park Dziedzictwa Gór Świętokrzyskich, oddaliśmy już Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego i widzimy, że jest tam wzmożony ruch turystyczny – mówił Andrzej Gąsior.
Jak dodał, powstają też nowe ścieżki rowerowe i inne atrakcje dla osób szukających aktywnej rozrywki.
Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreślał, że w tym roku laureatów Polskiej Marki Turystycznej było czterech, wręczono też trzy wyróżnienia.
– Prestiżowość tego certyfikatu powoduje, że ludzie wybierają na wakacje czy urlop miejsca, które są Polską Marką Turystyczną. My jako Polska Organizacja Turystyczna jesteśmy zobligowani, by kształcić tych ludzi, aby poprawiali swoją ofertę – tłumaczył Marcin Różycki.
Polską Marką Turystyczną zostały w tym roku Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, a także Łódź oraz Poznań. Certyfikaty wręczył Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Anna Salamończyk-Mochel, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.