Starachowice chcą rozwijać platformę internetowych kontaktów z urzędem miasta. Od początku lutego, w jednostkach samorządowych wdrażany jest kolejny etap elektronicznego prowadzenia spraw urzędowych.
Prezydent Marek Materek zapowiada, że wachlarz e-usług będzie szeroki.
– Ten projekt sprawi, że miejskie jednostki i urząd zostaną wyposażone w nowoczesne i dobre technologie. To jest wejście na wyższy poziom administracji, w którym myślę, że będziemy pionierami na skalę ogólnopolską, dzięki temu będziemy mogli przetrzeć szlak dla innych samorządów – mówi.
W Starachowicach, przez Internet będzie można dokonać opłaty za przedszkole i szkołę, np. za posiłki. W formie elektronicznej przyjmowane są deklaracje podatkowe, można też sprawdzać stan płatności za lokale. To również możliwość korzystania z dzienników elektronicznych w szkołach, rezerwacji terminów w halach sportowych, zapisania się na kursy i wydarzenia organizowane przez jednostki gminne. Ponadto stworzony zostanie portal, na którym będą dostępne wszystkie usługi prowadzone w ramach projektu.
Gmina Starachowice realizuje projekt od 2018 roku. W tym czasie wykonano już między innymi audyt systemów teleinformatycznych oraz wybudowano główną serwerownię, czyli ośrodek przetwarzania danych.
Na projekt e-usług, gmina dostała unijną dotację w wysokości ponad 12 mln zł, a cały projekt wart jest ponad 15 mln zł. Firma wykonująca zadanie będzie miała niespełna rok na instalację sprzętu i oprogramowania koniecznego do sprawnego prowadzenia e-usług.