Spółka odebrała osiem nowych wagonów, a także dwie uniwersalne lokomotywy spalinowe SU-4220.
Rozpoczęto w ten sposób realizację zamówienia na 81 wagonów, które powstają w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski w Poznaniu.
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel mówił dziś w Poznaniu, że kolejna realizacja wykonana przez FPS Cegielskiego wzmocni pozycję polskiej kolei na trasach krajowych i międzynarodowych.
– Te wszystkie działania służą temu, aby budować pozycję polskiej kolei, aby pasażerowie chcieli korzystać z usług polskiej kolei, żeby chcieli korzystać z usług PKP Intercity, przewoźnika międzyregionalnego i międzynarodowego, bo przecież te wagony dzisiaj odbierane będą jeździły od morza do Tatr i w stronę Austrii i w stronę Niemiec – mówił Andrzej Bittel.
Na temat szansy dla poznańskiego zakładu, wynikającej z realizowanego obecnie zamówienia mówił poseł PiS Bartłomiej Wróblewski, który zabiegał od dawna o współpracę pomiędzy Fabryką Pojazdów Szynowych Cegielskiego a PKP Intercity.
– Mocno zabiegaliśmy o to, żeby ta współpraca z Intercity została nawiązana, bo była to szansa na przetrwanie firmy. Firma była w bardzo trudnej – krytycznej sytuacji finansowej. Dzięki temu wielkiemu kontraktowi, którego część dzisiaj jest oddawana, firma stanęła na nogi i dostała szansę na modernizacji – mówi Bartłomiej Wróblewski.
Nowe wagony mają wszelkie niezbędne udogodnienia dla podróżnych, takie jak WIFI czy gniazdka do ładowania sprzętu. Jak informuje nas Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, „27 wagonów będzie bezprzedziałowych klasy II, 27 wagonów przedziałowych także klasy II, 7 wagonów klasy I, będzie również 10 wagonów klasy II wraz z przewozem rowerów i 10 wagonów klasy II przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami.”
Pozostałe z 81 zamówionych wagonów z Poznania mają trafić do PKP Intercity do końca roku.