Do skrzynek pocztowych kielczan od dziś będą trafiać pisma, zawierające decyzje o zobowiązaniach podatkowych. Będą je dostarczać nie tylko listonosze, ale także miejscy urzędnicy.
Rzecznik prezydenta Kielc, Tomasz Porębski, wyjaśnia że dokumenty do obywateli miasta będą trafiały na dwa sposoby.
– Doręczenie decyzji odbędzie się drogą pocztową lub osobiście przez upoważnionego pracownika ratusza – tłumaczy. Rzecznik dodaje, że urzędnicy będą wyposażeni w odpowiednią legitymację oraz upoważnienie.
– Pracownicy w żadnym wypadku nie będą upoważnieni do pobierania jakichkolwiek wpłat z tytułu podatków. Ich zadaniem będzie wyłącznie doręczanie decyzji ustalających zobowiązanie podatkowe – zaznacza Tomasz Porębski.
W przypadku pytań i wątpliwości w sprawie decyzji o wysokości podatków od nieruchomości, rolnego a także leśnego, mieszkańcy mogą kontaktować się telefonicznie z Referatem Wymiaru Podatków i Opłat od Osób Fizycznych kieleckiego ratusza: 41 36 76 351, 41 36 76 006, 41 36 76 008, 41 36 76 052.