7 tys. biletów sprzedano na linii kolejowej 25, relacji: Skarżysko-Kamienna – Tomaszów Mazowiecki i Łódź w ciągu tygodnia od uruchomienia połączenia.
Anna Grzela, dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim informuje, że przewoźnik 20. dnia każdego miesiąca sumuje liczbę sprzedanych biletów. 7 tys. to pierwszy oficjalny wynik, za okres od 12 do 20 grudnia.
Linia numer 25 przebiega między innymi przez Końskie. Wśród pasażerów wsiadających na tej stacji do pociągu relacji Skarżysko-Kamienna -Tomaszów Mazowiecki, większość mówiła naszej reporterce, że podróżuje przeważnie na krótkich odcinkach do Rudy Białaczowskiej i Opoczna.
– Jadę do Opoczna po raz trzeci i widzę, że coraz więcej osób podróżuje. Widać zainteresowanie połączeniami kolejowymi – mówi pan Józef. Z kolei pani Barbara podróżowała pociągiem do Perykoz po raz pierwszy.
– Przeprowadziłam się z Opoczna na wieś i cieszę się, że pojawił się pociąg, bo to okno na świat. Można jechać bezpośrednio do Łodzi czy Tomaszowa Mazowieckiego – dodała.
Z kolei do Pabianic z przesiadką w Tomaszowie Mazowieckim wybrał się pan Maciej. Jak mówił, najwięcej osób podróżuje na tym odcinku w weekendy.
– Przyjechałem z Pabianic i chciałem zobaczyć jak wygląda peron. Pochodzę z Końskich, tu spoczywają moi dziadkowie, więc przyjeżdżam odwiedzać groby kilka razy w roku, pociąg bardzo mi w tym pomaga – dodał. Przyznał, że liczy również na remont dworca, gdzie według niego można zorganizować poczekalnię.
Na Facebooku powstała grupa „Linia kolejowa nr 25 Łódź Kaliska-Dębica”, której użytkownicy publikują swoje obserwacje odnośnie frekwencji na poszczególnych stacjach. Jak mówi administrator grupy Piotr Żak, ludzie korzystają z pociągów na tej linii. Sam podróżuje regularnie od 2 tygodni.
– Ze Skarżyska-Kamiennej do Bliżyna raz naliczyłem około 30 osób, innym razem w kierunku Skarżyska podróżowało ponad 30 osób, kilka osób wysiadło w Milicy, pozostali na stacji docelowej – opowiada.
Połączenia na linii 25 przywrócono po 12 latach przerwy dzięki nowelizacji ustawy Kolej Plus.
Wagony jeżdżące na tej trasie przystosowane są do przewozu rowerów, posiadają też specjalne miejsca dla osób poruszających się na wózkach. Tabor jest klimatyzowany.