W szkole podstawowej nr 1 w Końskich otwarto dwie sale sensoryczne. Mają pomóc dzieciom w rozwoju i przystosowaniu do zajęć szkolnych. W salach są m.in. huśtawki, przyrządy do ćwiczeń fizycznych, czy wspomagających koordynację różnych części ciała.
Krzysztof Obratański, burmistrz Końskich zauważa, że po ostatnim roku lockdownu i powrocie do szkół takie sale są niezwykle potrzebne, aby wyrównywać szanse rozwojowe dzieci.
– Prowadzone zajęcia pomogą rozładować napięcia, ćwiczyć pewne grupy mięśni i koordynację ruchową. Możliwe jest przywrócenie sprawności ruchowej, która prawdopodobnie w okresie zdalnego nauczania była ograniczona.
Terapeutka Ewa Pancer-Głowacka informuje, że zajęcia sensoryczne oprócz ćwiczeń fizycznych mają też za zadanie rozwój emocjonalny i umysłowy dzieci, a także stymulację wszystkich zmysłów.
– Terapia integracji sensorycznej ma na celu m.in. polepszenie koncentracji, dzięki której dzieci mogą szybciej i skuteczniej pracować i uczyć się. Takie zadania pomagają także ograniczyć nadruchliwość oraz pozytywnie wpływają na ogólny rozwój dzieci.
Jarosław Drzazga, dyrektor Szkoły Podstawowej numer 1 informuje, że obecnie siedmioro uczniów z placówki wymaga zajęć na sali sensorycznej, ponieważ moją lekarskie orzeczenia.