Od najbliższego poniedziałku (22. Listopada) sale obsługi klientów w świętokrzyskim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czynne będą od godz. 8.00 do 17.00, czyli godzinę krócej niż dotychczas.
Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału instytucji informuje, że skrócony czas urzędowania będzie obowiązywał do 31. marca.
– Sprawdzamy, w jakich godzinach po południu klienci najchętniej do nas przychodzą i okazuje się, że największe zainteresowanie klientów jest od godziny 15.00 do 17.00. Dlatego do 31. marca w każdy poniedziałek będziemy pracowali o godzinę krócej, a od wtorku do piątku tak jak dotychczas, czyli od 8.00 do 15.00 – dodał Paweł Szkalej.
Jednocześnie rzecznik przypomina, że w dni powszednie od godz. 7.00 do godz. 18.00 działa Centrum Obsługi Telefonicznej, dostępne pod numerem 22 560 16 00 i adresem e-mail.
Wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego oddziału ZUS można też konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez Internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.
System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie z ekspertami. Porozmawiać z nimi można o sprawach związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.