Zabytkowy budynek, w którym mieści się Urząd Miasta i Gminy w Opatowie, przejdzie w tym roku generalny remont. Wykonana zostanie kompleksowa termomodernizacja budynku. Miasto negocjuje jednak z konserwatorem zabytków kwestie wyglądu dachu.
Sandomierska delegatura Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków chce, aby dach był pokryty drewnianym gontem. Burmistrz, Andrzej Chaniecki ma zastrzeżenia do tego pomysłu. Zapowiada, że będzie zabiegał o możliwość położenia dachówki. Głównym powodem mają być kwestie sanitarne i finansowe. Na dachu gromadzą się gołębie, które go zanieczyszczają. Oczyszczenie gontu, przynajmniej raz w roku pochłonęłoby znaczące sumy pieniędzy, a gminy na to nie stać. Według burmistrza dachówka jest bardziej estetyczna i będzie służyć kilkadziesiąt lat.
Andrzej Chaniecki informuje, że wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie prac, które mają zakończyć się jeszcze w tym roku. To wspólny projekt z dwoma szkołami, także objętymi termomodernizacją. W budynku magistratu zamontowane zostaną pompy ciepła, oraz panele fotowoltaiczne. Trzecim zapasowym źródłem ogrzewania będzie gaz. Ponadto wymienione zostaną okna i ocieplone części nad podcieniami, gdzie, jak mówi burmistrz, zawsze jest bardzo zimno. Na czas remontu, pracownicy ratusza wyprowadzą się do innego budynku. Nowej lokalizacji, włodarz gminy jeszcze nie wskazuje, ale chciałby, aby urzędnicy pozostali w mieście.
Inwestycja dofinansowana zostanie unijną dotacją. Łączny koszt termomodernizacji ratusza i dwóch szkół wynosi ponad 4 miliony 300 tysięcy złotych. Budynek obecnego ratusza powstał prawdopodobnie na przełomie XVI i XVII wieku.