Przewodniczący kieleckiej rady miasta Jarosław Karyś jest zaniepokojony planami zmiany organizacji ruchu, w związku z planowaną budową mieszkań na Wzgórzu Karscha.
Z informacji, które radny przekazał Radiu Kielce wynika, że wjazd i wyjazd z bloków ma być możliwy wyłącznie od strony ulicy Ogrodowej. Ma też tam zostać ustawiona sygnalizacja świetlna. Zdaniem Jarosława Karysia zablokuje to część miasta, która i tak w godzinach szczytu jest zakorkowana.
– Wydaje mi się, że ten pomysł jest karkołomny i budzący niepokój. To może już zupełnie wyłączyć tę część centrum z ruchu, przynajmniej w godzinach szczytowych – zauważa Jarosław Karyś.
Przypomina, że jest gotowa ekspertyza, która pokazuje jak ma zostać zorganizowany ruch w tym miejscu. Natomiast porozumienie Miejskiego Zarządu Dróg z inwestorem nie do końca uwzględnia te rozwiązania. Ekspertyza mówi o rozwiązaniu globalnym, obejmującym także ulice Franasia i Krakowską. Tymczasem z porozumienia wynika, że w pierwszej kolejności wykonana zostanie organizacja ruchu na ulicy Ogrodowej.
– Natomiast pozostała część, ta trudniejsza, być może też droższa, czyli przebudowa ulicy Krakowskiej i Franasia zostaje odsunięta na dość mglisty termin – mówi przewodniczący.
Tomasz Zboch z Miejskiego Zarządu Dróg tłumaczy, że w ramach pierwszego etapu inwestycji pojawią się prawoskręty na ulicy Ogrodowej, zostanie też ustawiona sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulicy Ogrodowej ze Spacerową, ale ruch będzie odbywał się też ulicą Franasia.
– Pierwszy etap, który skończy się sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Ogrodowej ze Spacerową i wdrożonym już Inteligentnym Systemem Transportowym m.in. na ulicy Jana Pawła II i Miodowicza, odpowie nam na pytanie, gdzie w obszarze Wzgórza Karscha mamy słabe punkty, albo, gdzie są wyzwania, żeby coś poprawić – tłumaczy Tomasz Zboch.
W planach inwestora jest też budowa obiektu handlowego. Wówczas, w ramach drugiego etapu przygotowania organizacji ruchu, planowana jest przebudowa ronda Krakowska – Franasia – Aleja Legionów, w skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Wszystkie te zmiany będą dostosowane do realizowanego przez miasto Inteligentnego Systemu Transportu.