Już w 70 proc. wykonano prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 25. Za 2 miesiące uruchomione zostaną pasażerskie połączenia kolejowe między województwem świętokrzyskim i łódzkim. Pociągi pojadą ze Skarżyska-Kamiennej przez Końskie, Stąporków do Opoczna, Tomaszowa Mazowieckiego i Łodzi.
Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych informuje, że PLK przygotowuje stacje i przystanki na linii Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Konstrukcje nowych peronów powstały już w Skarżysku – Milicy, Stąporkowie, Bliżynie, Końskich i Opocznie.
– Teraz układana jest nawierzchnia z płyt na peronach, w większości lokalizacji zainstalowano już oświetlenie. W kolejnym etapie zbudowane zostaną bezpieczne dojścia do peronów, również dla osób niepełnosprawnych. Na peronach pojawią się też wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy – wymienia.
Robert Zaborski, dyrektor świętokrzyskiego oddziału regionalnego POLREGIO informuje, że dokładne rozkłady jazdy mogą zostać upublicznione nie wcześniej niż na 21 dni przed planowanym uruchomieniem, czyli dopiero pod koniec listopada. Dodaje jednak, że od poniedziałku do niedzieli ze Skarżyska-Kamiennej będą wyjeżdżać cztery pociągi na linii 25, które przejadą przez Końskie.
– POLREGIO od nowego rozkładu jazdy, czyli od 12 grudnia tego roku będzie realizować 4 połączenia ze Skarżyska-Kamiennej do Końskich, w tym dwa bezpośrednie przez Opoczno i Tomaszów do Łodzi Kaliskiej wyjaśnia.
Jak dodaje dobiegają końca prace związane z przekopem tunelu kolejowego od dworca Łódź Fabryczna do Łodzi Kaliskiej, co umożliwi dogodne połączenia z Łodzi do Poznania, Bydgoszczy i Szczecina.
Izabela Miernikiewicz zaznacza też, że zakończono już większość prac na przejazdach drogowo – kolejowych w rejonie Końskich i Bliżyna. Nowe płyty i asfalt umożliwiają sprawny przejazd samochodów i pociągów.
Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł.