W lutym 2022 roku gotowy ma być tunel w ciągu Zakopianki, czyli drogi ekspresowej S7. – Opóźnienie prac wynosi od dwóch do trzech miesięcy – poinformowała Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA.
Jak wyjaśniła, opóźnienia prac spowodowane są niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, pandemią oraz trudnościami kadrowymi u podwykonawcy tunelu.
Obecnie wykonywane są zabezpieczenie ogniochronne obudowy komór tunelu. Na zewnątrz wykonawca kontynuuje roboty drogowe na odcinkach dojazdowych oraz wykończenie budynków technicznych.
Druga nitka tunelu drążonego pod górą Mały Luboń została przebita w kwietniu ubiegłego roku. Pierwszy tunel został przebity w październiku 2019 roku. Dwukomorowy tunel w ciągu Zakopianki o długości 2,6 km powstaje w ramach odcinka S7 Naprawa – Skomielna Biała. Wykonawcą tej budowli jest włoska firma Astaldi.
Wcześnie, bo jeszcze w tym roku, będzie można jeździć dwiema jezdniami trasy S7 na odcinku Lubień – Naprawa. Obecnie ruch odbywa się jedną jezdnią w obu kierunkach.
Gotowy natomiast, od września 2019 roku, jest odcinek S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój.
Budowa ok. 15 kilometrów ekspresowej „siódemki” między Lubniem i Rabką trwa od 2017 roku. Prace są warte prawie 2,5 mld zł.