Wyzwiska, łzy i krzyki – tak wyglądały piątkowe (1 października) zajęcia w Zespole Szkół Ekonomicznych imienia Mikołaja Kopernika w Kielcach. Na szczęście nie chodzi o zachowanie uczniów i nauczycieli, tylko sceny, które prezentował spot wideo, promujący kampanię społeczną „Świętokrzyskie nie hejtuje”.
Organizuje ją Zbigniew Koniusz, wojewoda świętokrzyski oraz Stowarzyszenie „Sztuka Łączenia”. Spot i pogadanka na temat hejtu były prezentowane w ramach lekcji otwartej.
Wiktoria i Piotr, uczniowie z „Kopernika”, uważają, że kampania jest potrzebna, bowiem zjawisko prześladowania i obrażania w sieci jest wśród młodych ludzi powszechne.
– Zdarzają się różnego rodzaju nieprzychylne komentarze, naśmiewanie się, nadawanie przezwisk, obelgi – mówi Piotr. Wiktoria nie ukrywa, że spotkała się z hejtem. – Dobrze, że zorganizowano taką akcję, która ma na celu uświadomienie młodych ludzi i ograniczenie hejtu – twierdzi uczennica „Kopernika”.
Piotr Sowiński, dyrektor szkoły uważa, że problem hejtu dotyczy każdej szkoły w Polsce.
– Młodzi ludzie muszą wiedzieć, że jest to złe i muszą nam mówić o hejcie, który ich spotyka. Wtedy możemy zareagować – tłumaczy Piotr Sowiński.
Zbigniew Koniusz zapowiada, że podobne lekcje otwarte będą odbywały się również w innych szkołach naszego regionu.
– Robimy wszystko, żeby jak najszersze rzesze dzieci i młodzieży wciągnąć do tej kampanii. Nasz spot pobrano już 300 tysięcy razy. To świadczy, że trafiliśmy w potrzebę społeczną – zaznacza wojewoda.
Po lekcji odbyła się dyskusja na temat hejtu. Oprócz młodych ludzi wzięli w niej udział również pedagodzy.