Od dziś (29.08.) pociągi na trasie Radom – Warszawa będą kursować po dwóch torach. To oznacza, że składy wyjeżdżające do stolicy z Kielc znów pojadą najkrótszą trasą, a podróż będzie zajmowała mniej czasu niż dotychczas. Na razie pociągi nie będą jeszcze jeździć z maksymalną prędkością 160 km na godzinę.
Przejazd pociągiem z Warszawy do Radomia możliwy jest od 28 czerwca. Wcześniej składy dalekobieżne kursowały objazdami, a połączenia regionalne były realizowane zastępczą komunikacją autobusową. Było to związane z modernizacją linii kolejowej z Radomia do Warszawy, która – według pierwotnych założeń kolejarzy – miała zakończyć się w 2012 roku.
Linią kolejową Radom – Warka – Warszawa pojadą od niedzieli składy InterCity: „Żeromski”, „Kolberg”, „Orłowicz”, „Witos” i „Ustronie”. Dla pasażerów jadących z Kielc do stolicy różnica w czasie będzie znacząca. Przykładowo podróż pociągiem InterCity „Żeromski” do stolicy trwa obecnie 3 godz. 14 min., a od niedzieli czas jazdy skróci się do 2 godz. 19 min.
Docelowo czas podróży 100-kilometrową trasą Radom – Warszawa będzie jeszcze krótszy. Po uruchomieniu nowego systemu sterowania ruchem pociągi pojadą bowiem z prędkością maksymalną 160 km na godzinę. Na razie rozpędzą się maksymalnie do 120 km na godzinę.
Spółka PKP Intercity poinformowała, że od niedzieli – dzięki otwarciu zmodernizowanej linii nr 8 z Radomia do Warki – kursujące między Krakowem a Olsztynem pociągi będą jeździć przez Radom, Warkę, Piaseczno i Warszawę. Niektóre z nich w stolicy będą się jednak zatrzymywać na stacji Warszawa Służewiec, ponieważ trwa przebudowa dworca zachodniego.