Prawie 3 tys. zł straciła 77-letnia kielczanka, po kliknięciu w link przysłany jej SMS-em przez oszustów.
W środę, do śródmiejskiego komisariatu zgłosiła się kobieta, która poinformowała policjantów, że kilka godzin wcześniej otrzymała wiadomość z żądaniem uregulowania należności, w kwocie 3,48 zł, z tytułu niedopłaty za energię.
Pokrzywdzona kliknęła w podany przez nadawcę link, a następnie zalogowała się na własne konto bankowe. W jej telefonie został już tymczasem zainstalowany program szpiegujący, dzięki czemu przestępcy przejęli jej login i hasło do konta. Niedługo potem kobieta straciła prawie 3 tys. zł.
Policja zaleca, aby stosować się do kilku ważnych zasad, które pozwolą uniknąć takich sytuacji. Trzeba dokładnie sprawdzić numer nadawcy wiadomości, nie otwierać wysłanych linków, a najlepiej zadzwonić do instytucji, aby zweryfikować, czy faktycznie trzeba dopłacić pieniądze. Numer telefonu należy pozyskać z niezależnego źródła, np. papierowego rachunku.