– Powstanie marki „Góry Świętokrzyskie” może stać się motorem napędowym dla rozwoju ruchu turystycznego w całym województwie – stwierdził Andrzej Gut Mostowy, wiceminister rozwoju, pracy i technologii podczas spotkania ze świętokrzyskimi samorządowcami i przedstawicielami branży turystycznej w Kielcach.
Andrzej Gut Mostowy, stwierdził, że w okresie popandemicznym krajowy ruch turystyczny stanowi około 60-70 procent wszystkich wyjazdów Polaków, co jest dużą szansą dla takich regionów jak województwo świętokrzyskie.
– Z punktu widzenia marketingowego budowanie marki Góry Świętokrzyskie jest bardzo dobrym pomysłem. To także doskonała okazja do tego, aby przyciągnąć turystów do całego regionu, także do uzdrowisk czy licznych zabytków regonu. Ten pomysł będzie miał duże wsparcie w Polskiej Organizacji Turystycznej jak również w ministerstwie rozwoju, pracy i technologii – zaznacza.
Wiceminister rozwoju stwierdził, że turystyka jest jedną z tych gałęzi przemysłu, która najmocniej ucierpiała w wyniku pandemii COVID-19, dlatego niezwykle istotne jest, aby przedstawiciele branży aktywnie propagowali także akcję szczepień, która jest jedynym skutecznym sposobem przeciwdziałania ewentualnemu lockdownowi.
– Ponadto w Krajowym Planie Odbudowy zarezerwowane jest około 300 mln euro na restrukturyzację i dywersyfikację przedsiębiorstw z branży turystycznej. Te firmy, które będą chciały poszerzyć swoją działalność, lub zmienić jej profil będą mogły pozyskać dofinasowanie na ten cel. Ewentualne obostrzenia jakie mogą pojawić się w przyszłości będą miały zapewne charakter lokalny – dodaje.
Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego, stwierdziła, że wypromowanie marki turystycznej przełoży się na jeszcze większe zainteresowanie atrakcjami regionu.
– Jako samorząd województwa chcemy wypromować markę Góry Świętokrzyskie, chcemy złożyć wniosek w tej sprawie, aby w oparciu o Związek Gmin Gór Świętokrzyskich, a także ROT i wszystkie gminy, które mają do zaoferowania ciekawe atrakcje zacieśniły ze sobą współprace celem rozwoju branży turystycznej w regionie – dodaje.
Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, zaznacza, że województwo świętokrzyskie ma niezwykle duży potencjał turystyczny, między innymi w zakresie turystyki rowerowej.
– Jednym z elementów polityki POT jest turystyka aktywna. Rower jest jednym z tych elementów, dzięki któremu można ten segment rozwijać. Zwiedzanie ma także dostarczać emocji, a to możliwe podczas podróży po regionie świętokrzyskim – dodaje.
Wniosek o utworzenie marki turystycznej obejmującej największe atrakcje regionu skupione wokół Łysogór zamierza złożyć Związek Gmin Gór Świętokrzyskich w ramach II edycji konkursu Polska Marka Turystyczna. O ten tytuł mogą ubiegać się: organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.