Cztery tysiące złotych straciła 75-letnia mieszkanka Sandomierza. Kobieta została oszukana metodą „na pracownika banku”.
Paulina Kalandyk z Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu informuje, że wczoraj do seniorki zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Powiedział, że jej pieniądze są zagrożone i poradził, aby zainstalowała aplikację, zalogowała się na stronę banku i zwiększyła limit wypłat. Potem miała wypłacić pieniądze i za pomocą wpłatomatu wpłacić je na rzekomo bezpieczne konto.
– Kobieta postępowała zgodnie z poleceniami. Poszła do banku, wypłaciła 40 tys. zł i udała się do wpłatomatu. Tam włożyła 4 tys. zł. Nie radziła sobie jednak z ich ułożeniem i wróciła do placówki, aby podzielić pozostałą kwotę. Wtedy doszło do niej, że może być to oszustwo – relacjonuje.
O sprawie zawiadomiła policję. Śledczy szukają oszusta.