Od dzisiaj można już składać wnioski w ramach rządowego programu „Dobry Start”. Uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w tym roku wnioski będą przyjmowane tylko drogą elektroniczną.
– ZUS jest przygotowany do rozpoczęcia tego nowego zadania nie tylko pod względem organizacyjnym, ale i informatycznym. Wnioski drogą elektroniczną będzie można zgłaszać poprzez bankowość elektroniczną, platformę PUE ZUS lub poprzez portal Emp@tia. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Natomiast gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach, ale najpóźniej do listopada, wówczas wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku – dodaje Paweł Szkalej.
Kolejną zmianą od tego roku jest taka, że to ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300 plus będą przekazywane w formie elektronicznej.
– Jeżeli ktoś nie będzie miał możliwości skorzystania z wysłania wniosku w formie elektronicznej zapraszamy do nas. Będziemy mieli tzw. mobilne PUE-room i osoby, które przyjdą do naszej Sali obsługi klienta będą mogły skorzystać z komputera i internetu – dodał Paweł Szkalej.
Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci, a w województwie świętokrzyskim z programu w 2020 roku korzystało ponad 134 tys. uczniów. Program swoim wsparciem obejmuje wszystkie dzieci w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
Od początku programu „Dobry Start”, czyli od 2018 roku na jego realizację rząd przeznaczył 4 mld zł.