Pacjenci mogą już bezpiecznie korzystać z bezpłatnej aplikacji mojeIKP. To kolejne rozwiązanie cyfrowe w ochronie zdrowia, które umożliwia szybki i bezpieczny dostęp do informacji związanych ze zdrowiem.
Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, w aplikacji będą dostępne wszystkie informacje, zamieszczane w Internetowym Koncie Pacjenta.
– Możemy odbierać powiadomienia o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, a także wykupić lek w aptece przez pokazanie na ekranie telefonu kodu QR. Dzięki aplikacji można również sprawdzić dawkowanie leków, sprawdzić gdzie i kiedy odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania. Na urządzenie mobilne możemy także pobierać e-recepty i e-skierowania – wylicza Beata Szczepanek.
Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku, podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajemy wówczas kod PIN, który później jest używany przy kolejnych logowaniach.
Jak dodaje Beata Szczepanek, dzięki aplikacji mojeIKP można także umówić się na szczepienie przeciw COVID-19.
– Wówczas należy uruchomić aplikację, wpisać kod PIN i sprawdzić czy jest już wystawione e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19. Będzie ono wyróżnione niebieską obwódką na liście e-skierowań. Następnie należy kliknąć na e-skierowanie, żeby je otworzyć. Wówczas na ekranie telefonu pojawi się przycisk „Umów szczepienie” – wyjaśnia Beata Szczepanek.
Aplikację mojeIKP można pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android, lub iOS.