Projektanci rynku i parku w Końskich będą tłumaczyć się z planowanej rewitalizacji przed młodzieżą licealną. Rozpoczyna się kampania informacyjna, która ma przekonać mieszkańców do odnowienia miasta.
Krzysztof Obratański, burmistrz Końskich uważa, że fala krytyki, jaka pojawiła się na forach internetowych, czy petycja przeciwko planowanej wycince drzew w parku wynikają z nieznajomości projektu. Jednym z pomysłów na dotarcie do mieszkańców są spotkania projektantów odpowiedzialnych za kształt przyszłej rewitalizacji z licealistami.
– Zorganizujemy takie spotkanie na przykład w parku miejskim, gdzie projektanci będą mogli skonfrontować swoje przekonania, wiedzę i pomysły z krytycznymi opiniami młodzieży. Takie spotkanie zaplanowano po powrocie młodzieży do szkół czyli po 29 maja – dodaje.
Burmistrz wyjaśnia, że z powodu ograniczeń pandemicznych nie udało się w ostatnim roku przeprowadzić kampanii informacyjnej związanej z dużą inwestycją, jaką jest rewitalizacją miasta. Seria spotkań odbyła się w 2017 roku, kiedy wyłoniono zwycięski projekt rewitalizacji.
– Przedstawiliśmy projekt możliwie najlepiej. Przez miesiąc można było oglądać go w bibliotece, później miesiąc w domu kultury, organizowaliśmy spotkania z autorami i z członkami komisji oceniającej, ale to było jakiś czas temu – przypomina.
Kolejnym elementem kampanii będzie baner z wizualizacją przyszłego rynku umieszczony na jednej z kamienic w centrum miasta.
Rewitalizacja Końskich zakłada przebudowę rynku, parku, stworzenie centrum kultury i muzeum regionalnego.