Centrum e-Zdrowia przygotowało aplikację na telefon Moje Internetowe Konto Pacjenta. Na razie jest ona w fazie testów, ale już można ją pobrać z platformy App Store.
Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia mówi, że aplikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczeństwa.
– Centrum e-Zdrowia przeprowadziło badania, z których wynika, że aż 67 proc. użytkowników Internetowego Konta Pacjenta wchodzi na nie poprzez swój telefon komórkowy, a tylko 33 proc. przy pomocy komputera, czy laptopa. Dlatego, chcąc ułatwić korzystnie z IKP, przygotowano jego mobilną wersję na telefon – mówi Beata Szczepanek.
Aplikacja będzie dostępna w pełnej funkcjonalności w ciągu kilku najbliższych dni. Beata Szczepanek dodaje, że w aplikacji będą dostępne wszystkie informacje, jakie zamieszczane są w Internetowym Koncie Pacjenta.
– Jest to cała baza informacji o naszym stanie zdrowia, także baza placówek medycznych. Przy pomocy tej aplikacji będzie można również wybrać lekarza pierwszego kontaktu, wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz oczywiście będzie możliwość korzystania z e-recepty, e-rejestracji, czy e-wizyty – dodała Beata Szczepanek.
W przyszłości aplikację na telefon Moje Internetowe Konto Pacjenta będzie można ściągnąć poprzez platformę Google Play.