Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę , który zaprojektuje i wybuduje drogę ekspresową S7 na odcinku od węzła Widoma do Krakowa.
To kolejny przetarg dotyczący budowy nieco ponad 18-kilometrowego odcinka trasy S7. Ze względu na brak należytego wykonywania robót oraz zwłokę w realizacji prac GDDKiA rozwiązała bowiem umowę z włoską firmą Webuild (dawniej Salini) i ogłosiła nowy przetarg.
W nowym przetargu oferty złożyło sześć firm i konsorcjów. GDDKiA zdecydowała, że za ponad 1,5 mld zł odcinek Widoma – Kraków wykona konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Drogowcy poinformowali, że jeżeli nie będzie odwołań od tej decyzji to rozpocznie się standardowa kontrola Urzędu Zamówień Publicznych. Po pozytywnym wyniku kontroli podpisana zostanie umowa i nowy wykonawca rozpocznie prace.
Mają one obejmować kontynuację projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej, a następnie jej budowę. W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów. Trasa ma być gotowa w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy.
Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Najbliższe końca są prace pomiędzy Szczepanowicami i Widomą, gdzie zakończenie inwestycji planowane jest jesienią 2021 roku. Budowany jest także odcinek Moczydło – węzeł Miechów, który ma być gotowy w 2023 roku. Kolejny odcinek S7,między węzłami Miechów i Szczepanowice, ma podpisaną umowę z wykonawcą.
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (2025). Trasa S7 w województwach świętokrzyskim i małopolskim. Na czerwono zaznaczone odcinki dróg w realizacji i po podpisaniu umowy / Źródło: GDDKiA