Coraz bliżej zakończenia budowy obwodnicy Kazimierzy Wielkiej. Po przerwie zimowej wykonawca rozpoczął intensywne prace budowlane.
Andrzej Kraiński ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg w Kielcach informuje, że w związku z inwestycją, utrudnienia w Kazimierzy Wielkiej występują obecnie w trzech miejscach.
– Pierwsze na ulicy Kolejowej, obok stacji Rolmet. Związane jest to z budową pierwszego ronda wlotowego na obwodnicę. Drugie utrudnienie jest na ulicy Głowackiego w rejonie stadionu sportowego i wiąże się z budową drugiego ronda, kolejne utrudnienie przy trzecim rondzie wylot w kierunku Koszyc, na ulicy Koszyckiej. W każdym przypadku ruch jest sterowany sygnalizację świetlną – zaznacza.
Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Aktualne ich zaawansowanie finansowe jest na poziomie około 56 proc.
– Na około połowie nowej trasy położone są pierwsze warstwy bitumiczne. To odcinek od ulicy Koszyckiej poprzez ulicę Sienkiewicza do ronda w Odonowie. Około 50 proc. wynosi zaawansowanie prac przy obiekcie mostowym na rzece Małoszówce i w 68 proc. zaawansowane są roboty ziemne – dodaje.
Wszystko uzależnione jest od pogody w okresie wiosennym. Wiadomo, że wraz z poprawą warunków atmosferycznych roboty będą intensyfikowane. Zakończone zostały wszystkie roboty archeologiczne. Planowany termin zakończenia inwestycji zgodnie z podpisaną umową, to 6 września tego roku plus jeden miesiąc na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Z kolei od czerwca na ulicy Sienkiewicza koło cmentarza zostanie przywrócony ruch.
Inwestycja przewiduje powstanie około 3 kilometrów trasy po północno-wschodniej stronie miasta oraz fragmentu po stronie południowo-zachodniej.
Obwodnica ma odciążyć centrum od ruchu tranzytowego i poprawić przede wszystkim bezpieczeństwo.
Północno-wschodnia część obwodnicy rozpocznie się na wiodącej ze Skalbmierza i Cudzynowic drodze nr 768. Jej pierwszym obiektem ma być rondo usytuowane między stacją benzynową Rolmet, a sklepem Media Expert. Stąd, nowym śladem, obwodnica zostanie poprowadzona do drogi nr 776, z którą połączy się kolejnym rondem. Dalej obwodnica pobiegnie do ulicy Koszyckiej i włączy się w nią. Południowe obejście ma liczyć 1,4 kilometra, zacząć się na Koszyckiej i połączyć z drogą nr 776 na istniejącym już rondzie- skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Tadeusza Kościuszki.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firmy Trakt S.A. i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o.