– Na polecenie pracodawcy, pracownik wykonujący pracę zdalną ma obowiązek prowadzić ewidencję wykonanych czynności – tłumaczyła w programie „Na każdą pogodę” nadinspektor pracy Barbara Kaszycka, z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Kielcach.
Gość wyjaśniła, że ewidencja ma uwzględniać opis czynności, a także datę oraz czas ich wykonania.
Zgodnie z ustawą z marca ubiegłego roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 praca zdalna nie ma wpływu na przysługujący pracownikowi wymiar urlopu wypoczynkowego.
Pracownik ma prawo do urlopu na tych samych zasadach, jak gdyby wykonywał pracę w normalnym trybie. Barbara Kaszycka dodała, że pracownicy i inne osoby zatrudnione, ale poddane obowiązkowej kwarantannie mogą, za zgodą pracodawcy świadczyć pracę zdalną i otrzymywać wynagrodzenie. W przypadku, gdy wykonywanie pracy zdalnej nie jest możliwe, to wówczas za okres kwarantanny przysługuje wynagrodzenie chorobowe w wysokości 80 proc.
Posłuchaj audycji
Część pierwsza:
Część druga: