Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe maile, podszywając się pod ZUS.
Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału instytucji informuje, że niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 godzin.
Paweł Szkalej przypomina, że ZUS drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych.
– Bądźmy czujni, nie dajmy się oszukać. Drogą mailową ZUS nie kieruje masowej informacji do swoich klientów dotyczących rozliczeń. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty. Dlatego też jeżeli odbierzemy mail z informacją, że mamy zapłacić jakąś składkę, czy że mamy zaległości z ZUS, wówczas absolutnie nie otwierajmy takiego załącznika, ponieważ może to skutkować zainfekowaniem komputera lub uzyskaniem dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci – ostrzega Paweł Szkalej.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
W sytuacji, w której klienci ZUS mają wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien skontaktować się z najbliższą placówką zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl.