E-wizytę w języku migowym uruchomił Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jak informuje Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału instytucji – szacuje się, że w kraju liczba osób niesłyszących sięga około pół miliona, a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu.
Te osoby, które chciały załatwić sprawę w ZUS dotychczas musiały osobiście przyjść do urzędu.
Paweł Szkalej zapowiada, że teraz nie będą musieli wychodzić z domu.
– By skorzystać z naszej nowej usługi wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon. Nasi klienci mogą się umawiać na konsultacje w języku migowym w sprawie zasiłków, emerytur oraz rent. Aby zarezerwować e-wizytę należy wejść na stronę www.zus.pl/e-wizyta i wybrać „umów e-wizytę w języku migowym”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin – tłumaczy rzecznik.
Paweł Szkalej mówi, że takie internetowe porady w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych działają od kilku miesięcy i cieszą się dużym zainteresowaniem.
– E-wizyta okazała się strzałem w dziesiątkę, a teraz taka forma kontaktu z nami jest już dostępna w polskim języku migowym. E-wizyta, czyli rozmowa z ekspertem ZUS-u umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Przypomnę, że wprowadziliśmy ją już w październiku ubiegłego roku i taką formę kontaktu z nami wybiera dziennie kilkaset osób z całego kraju – mówi rzecznik.
E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące.