Mimo trwającej zimy, kontynuowane są prace związane z budową obwodnicy Kazimierzy Wielkiej. Ogólne zaawansowanie robót na inwestycji zbliża się do półmetka.
W związku z opadami śniegu prace nie są intensywne, tak jak to bywa np. w okresie wiosennym przy sprzyjających warunkach pogodowych, jednak niosą za sobą kolejne utrudnienia w ruchu.
Andrzej Krajewski ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg w Kielcach informuje, że częściowe zajęcie jezdni występuje na drodze wojewódzkiej 768. To wjazd do Kazimierzy Wielkiej od strony Buska Zdroju w rejonie stadionu sportowego oraz przy wyjeździe z Kazimierzy Wielkiej w stronę Koszyc – w rejonie Powiatowego Zarządu Dróg.
– Na tym odcinku prowadzone są prace budowlane związane z budową małych rond. Ruch odbywa się wahadłowo, ustawiona została sygnalizacja świetlna – zaznacza.
Dodaje, że na ten moment prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Nie wyklucza jednak, że na tempo prowadzonych robót może mieć realny wpływ zima oraz pandemia, która wpłynie na dostępność materiałów.
– Planowane zakończenie prac na obwodnicy to 9 września tego roku. Następnie inwestor musi wystąpić o uzyskanie wszelkich pozwoleń na użytkowanie. Realne puszczenie ruchu nastąpi z końcem października. Zakładając, że termin zakończenia prac nie ulegnie zmianie - dodaje.
Inwestycja przewiduje powstanie około 3 kilometrów trasy po północno-wschodniej stronie miasta oraz fragmentu po stronie południowo-zachodniej.
Obwodnica ma odciążyć centrum od ruchu tranzytowego i poprawić przede wszystkim bezpieczeństwo.
Północno-wschodnia część obwodnicy rozpocznie się na wiodącej ze Skalbmierza i Cudzynowic drodze nr 768. Jej pierwszym obiektem ma być rondo usytuowane między stacją benzynową Rolmet, a sklepem Media Expert. Stąd, nowym śladem, obwodnica zostanie poprowadzona do drogi nr 776, z którą połączy się kolejnym rondem. Dalej obwodnica pobiegnie do ulicy Koszyckiej i włączy się w nią. Południowe obejście ma liczyć 1,4 kilometra, zacząć się na Koszyckiej i połączyć z drogą nr 776 na istniejącym już rondzie – skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Tadeusza Kościuszki.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Trakt S.A. i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych FART Sp. z o.o.