Propozycję dla osób, które chcą pracować w branży reklamowej przygotował Uniwersytet Jana Kochanowskiego. To studia podyplomowe dla przyszłych copywriterów, czyli twórców sloganów reklamowych.
Profesor Małgorzata Krzysztofik, prodziekan do spraw kształcenia Wydziału Humanistycznego UJK informuje, że studia będą trwały dwa semestry.
– To jest kierunek praktyczny – 180 godzin, które mają przygotować do rozpoczęcia pracy w zawodzie copywritera. Jest ogromne zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny, przede wszystkim dlatego, że nasze życie przeniosło się do Internetu. To z powodu epidemii, ale nie tylko dlatego. W Internecie kupujemy, szukamy rozrywki – mówi profesor Małgorzata Krzysztofik.
Jak tłumaczy, ktoś musi napisać teksty, które widzimy w sieci. Profesor dodaje, że studenci dowiedzą się między innymi jak wymyślać oryginalne nazwy produktów, przygotowywać spoty radiowe i reklamy internetowe.
– Będą zajęcia poświęcone copywritingowi sprzedażowemu. Przygotują do tego, by napisać ciekawy opis produktu na stronę sklepu internetowego. Takie usługi są teraz bardzo potrzebne na rynku pracy – wyjaśnia profesor Małgorzata Krzysztofik.
Koszt jednego semestru to 1 360 złotych. – 15 złotych za godzinę – podkreśla prodziekan. Rekrutacja trwa do 10 marca, liczba miejsc ograniczona jest do 20. Studenci przyjmowani są na podstawie kolejności zgłoszeń.