Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znów rozpoczyna przetargi na wykonanie dokumentacji dla obwodnic Olsztyna i Dywit, Szczytna oraz Pisza.
– Poprzednie postępowania zostały unieważnione pod koniec października – wyjaśnia rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA, Karol Głębocki
Oferty bowiem zawierały błędy lub braki, dlatego GDDKiA musiała je odrzucić. Jedna z ofert była wprawdzie sporządzona prawidłowo, ale zaoferowana w niej cena kilkukrotnie przekraczała oszacowaną wartość zamówienia, więc też została odrzucona.
W przypadku Szczytna zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji dla budowy obwodnicy w ciągu DK 53, 57 i 58, która będzie jednojezdniową drogą o długości około 17 km.
Obwodnica Pisza w ciągu DK 58 i 63 ma mieć długość ponad 3,5 km i będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Ma przebiegać w większości nowym śladem po zachodniej stronie miasta.
Z kolei studium korytarzowe obwodnicy Olsztyna i Dywit w ciągu DK 51, ma objąć analizy obejścia Olsztyna zarówno po stronie zachodniej, jak i wschodniej.
– Są to długo wyczekiwane trasy – podkreśla były wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit