Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił kolejną usługę dla klientów, czyli telefoniczną rezerwację wizyty u eksperta w placówce zakładu. Spotkanie z pracownikiem instytucji można zarezerwować w dogodnym terminie i wybranej przez siebie placówce ZUS.
Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału zakładu informuje, że możliwość rezerwacji wizyty na konkretny dzień i godzinę była dostępna w ZUS już od dawna. Jednak mogły z niej korzystać osoby posiadające profil na PUE.
– Mając jednak świadomość, że istnieje grono klientów, którzy takiego konta nie posiadają, a chcieliby skorzystać z takiej wizyty bez oczekiwania w kolejce i bez zwiększonego ryzyka zakażenia koronawirusem, taką usługę właśnie uruchomiliśmy – mówi Paweł Szkalej.
– Podczas rozmowy telefonicznej trzeba podać swoje dane, czyli imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz wybrany dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków, które znajduje się na sali obsługi klienta w placówce ZUS. Z otrzymanym numerkiem należy podejść do wskazanego stanowiska – wyjaśnia Paweł Szkalej.
– Ta nowa usługa zwiększa bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. Ma to duże znaczenie w trakcie trwającej pandemii. Przypominamy, że wszystkie wizyty w zakładzie ubezpieczeń społecznych odbywają się z zachowanie ścisłego reżimu sanitarnego. Należy zatem zachować bezpieczny odstęp od innych osób, zakryć usta i nos maseczką, a także przed wejściem na salę zdezynfekować ręce – dodał Paweł Szkalej.
Na spotkanie w zakładzie ubezpieczeń społecznych można się umówić maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Wykaz telefonów do rezerwacji wizyt znajduje się na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.