Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do osób, które miały umówioną e-wizytę, a nie będą mogły z niej skorzystać, by informowały pracowników instytucji o jej odwołaniu.
Jak informuje prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS, w październiku zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Jednak w 350 przypadkach, nie pojawili się na nich klienci. Tylko co szósta osoba zrezygnowała z internetowej wizyty w systemie zakładu.
– Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty przekazujemy link do rezygnacji, jeśli klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje. Apeluję, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie z usług może skorzystać ktoś inny z równie ważną i pilną sprawą – dodała szefowa ZUS.
Zarezerwować wirtualną wizytę można na stronie internetowej ZUS. Podczas rezerwacji należy podać swoje dane, czyli imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również temat e-wizyty.
Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00 – 14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.
Dzień przed spotkaniem, klient ZUS otrzyma sms z przypomnieniem. Z kolei godzinę przed e-wizytą, dostanie mail z linkiem do połączenia.
Klient powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.