W okresie pandemii Internetowe Konto Pacjenta spełnia nowe funkcje. Od połowy lipca znajdują się tam wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych.
Natomiast teraz – jak informuje rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ Beata Szczepanek – pojawiła się nowa usługa, czyli informacja o izolacji domowej lub kwarantannie nałożonej na pacjenta.
– Wiemy, że oprócz tego, iż jest to decyzja, to potrzebny jest też dokument dla pracodawcy. I właśnie w Internetowym Koncie Pacjenta jest gotowy taki dokument z podpisem osoby upoważnionej. Taki dokument można np. drogą mailową przesłać pracodawcy – mówi Beata Szczepanek.
Jak dodaje rzecznik – osoby, które nie mają jeszcze Internetowego Konta Pacjenta mogą je założyć bez wychodzenia z domu. Warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego.
– Większość z nas ma założony profil zaufany, chociażby dzięki posiadaniu internetowego konta bankowego. Natomiast jeżeli nie, profil można potwierdzić w swoim banku, w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, czy w Narodowym Funduszu Zdrowia. W momencie, gdy mamy już profil zaufany, wówczas wchodzimy na portal pacjent.gov.pl. Tam krok po kroku mamy wskazane co zrobić i co wypełnić, żeby zalogować się do IKP – wyjaśnia Beata Szczepanek.
Poprzez Internetowe Konto Pacjenta można również m.in. odebrać e-receptę, czy e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie leku, który mamy zapisany, a także wybrać lekarza, pielęgniarkę, czy położną oraz złożyć wniosek o kartę EKUZ.