Ostrowieckie starostwo chce usprawnić obsługę mieszkańców w wydziale komunikacji. Od 1 października, klienci urzędu nie będą już musieli stać w kolejkach przed budynkiem, aby np. zarejestrować samochód.
Starosta Marzena Dębniak informuje, że od czwartku zostaną udostępnione telefony, które będą służyły umawianiu na wizytę w urzędzie, na konkretny dzień i godzinę. W ten sposób mieszkańcy będą mogli wyznaczyć spotkanie w sprawach: rejestracji i wyrejestrowania pojazdu, zawiadomienia o sprzedaniu samochodu albo zmian w dowodzie rejestracyjnym.
Marzena Dębniak dodaje, że osoby, które nie umówiły się zdalnie, też będą mogły załatwić sprawę, być może wprowadzone zostaną dla nich rezerwowe terminy. Starosta zaznacza przy tym, że nie zawsze kolejki do wydziału jest długa.
– Wydział komunikacji jest nieobliczalny pod kątem liczby interesantów. W różnych dniach, w różnych godzinach ta sytuacja inaczej wygląda. Czasami jest 30 osób w kolejce, a czasami mieszkaniec obsługiwany jest z marszu – wyjaśnia Marzena Dębniak.
Bez zmian pozostaje obsługa w referacie praw jazdy, gdzie interesantów jest znacznie mniej. Dodatkowo przed budynkiem starostwa powiatowego stanie namiot, w którym mieszkańcy oczekujący na wejście do starostwa będą mogli się schronić przed deszczem. Starosta zachęca jednak do skorzystania z zapisów, aby nikt nie musiał oczekiwać przed budynkiem.
Telefony, które są do dyspozycji mieszkańców: 41 247 52 02 oraz 41 247 60 62. Dokumenty można także przesyłać za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Tutaj wymagany jest profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Wszystkie telefony i adresy dostępne na stronie internetowej starostwa.