We wrześniu poznamy wyniki kontroli prowadzonych przez świętokrzyski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia w przychodniach medycznych podstawowej opieki zdrowotnej.
Małgorzata Kiebzak, dyrektor świętokrzyskiego oddziału NFZ powiedziała na naszej antenie, że pracownicy funduszu sprawdzają, czy w pandemii pacjenci mogą się dodzwonić do tych placówek, czy mają zapewniony dogodny dostęp do teleporady, ale również, czy mogą dostać się bezpośrednio do lekarza.
– NFZ prowadzi kontrole w kilkunastu placówkach, na które najczęściej skarżyli się pacjenci. Jeśli będą jakiekolwiek wątpliwości, te działania będą poszerzone – zaznaczyła dyrektor.
– Będzie rozszerzona ta kontrola również o dokumentację medyczną, ponieważ nie chodzi tu tylko o skargi dotyczące problemów z dodzwonieniem się do przychodni, ale również o brak możliwości na bezpośrednią konsultację u lekarza, gdyż większość przychodni ze względu na obawy związane z koronawirusem ogranicza takie spotkania – zaznaczyła.
Jak podkreśliła, każda osoba, która jest niezadowolona z jakości usług swojej przychodni, czy poradni, może ją zmienić.
– Liczba placówek głównie w większych miastach regionu jest na tyle duża, że nie powinno być z tym problemu – zaznaczyła.
Teleporada nie jest jedyną formą udzielania pomocy pacjentowi i przychodnie mają obowiązek zapewnić również wizytę osobistą. O tym mówi rozporządzenie ministra zdrowia i takie też są wytyczne konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej.