Narodowy Fundusz Zdrowia sprawdzi, czy pacjenci są zadowoleni z funkcjonowania przychodni podstawowej opieki medycznej. W tym celu do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie funduszu.
Jak informuje Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ, badanie przeprowadzone będzie w formie rozmowy telefonicznej, która potrwa kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań.
– Dotyczyć one będą tego, jaki to był rodzaj porady, czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się do przychodni, czy problem, z którym zwrócił się do lekarza został rozwiązany, czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego oraz czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta. Ankieter zapyta również o to, czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej oraz czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady – wyjaśnia Beata Szczepanek.
Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich czterech miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. Jak dodaje Beata Szczepanek, ankieta jest anonimowa.
– Nie potrzebujemy i nie będziemy pytać o żadne dane osobowe, dlatego też w trakcie tej rozmowy z ankieterem respondent nie musi udzielać informacji dotyczących np. skierowania, wystawionych recept, czy podawać swojego imienia, nazwiska lub numeru PESEL. Takich absolutnie danych, ani nasi ankieterzy nie będą potrzebowali, ani prosili o ich podanie – uczula Beata Szczepanek.
Ankieterzy, którzy zadzwonią do pacjentów działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.