– Zakres spraw, z którymi zwracają się teraz do miejskiego rzecznika konsumentów klienci dotyczy przede wszystkim kwestii rezygnacji z imprez turystycznych – mówił w „Na każdą pogodę” Dariusz Pyk.
Miejski rzecznik konsumentów dodał, że większość osób, które zwróciły się o pomoc chce całkowitej rezygnacji z wcześniej zawartych umów. Natomiast organizatorzy negocjują przesunięcie terminów i obniżenie stawek za turystyczny wyjazd. Mimo pandemii, nie zmniejszyła się liczba kupujących przez Internet.
Tu – chociaż przysługuje kupującym prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni od jego zakupu – do biura rzecznika wpływają skargi na sprzedających. Dotyczą przede wszystkim złej jakości towarów, albo nie tych produktów, które zostały zamówione. Rzecznicy konsumentów zajmują się udzielaniem porad prawnych, mediują, a w skrajnych przypadkach przygotowują pisma procesowe – wyjaśnił Dariusz Pyk.
Część pierwsza:
Część druga: