Świętokrzyskie uzdrowiska, atrakcje Ponidzia oraz parki rozrywki – to tylko część miejsc, które chce promować w całej Polsce Regionalna Organizacja Turystyczna. Instytucja przygotowała projekt kampanii, która ma zachęcić turystów do odwiedzenia naszego regionu.
Marcin Piętak, prezes ROT informuje, że dziś spotkali się przedstawiciele branży turystycznej z władzami Kielc i województwa i przedstawiono założenia akcji. Promocja ma odbywać się w radiu, telewizji, internecie i na billboardach. W planach jest przygotowanie także hymnu województwa. Koszt kampanii to 3 mln zł, które organizacja chce wdrożyć z unijnym wsparciem.
Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor biura ROT dodaje, że o pierwsze pieniądze z programu organizacja będzie ubiegać się w te wakacje. Na kolejne środki trzeba poczekać do przyszłego roku.
– W tej chwili robimy wszystko, aby uratować sezon turystyczny w naszym regionie. Wiadomo, że działania promocyjne trzeba wykonać przed sezonem, jednak w tym roku uniemożliwił to koronawirus. Te przyszłoroczne będą o tyle ważne, że mają szansę doprowadzić do tego iż branża odżyje – mówi.
Dyrektor regionalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Piotr Dwurnik przyznał, że branża hotelarska jest w słabej kondycji.
– Liczymy, że to się poprawi, dlatego szukamy możliwości pokazania się na zewnątrz jako miejsc przyjaznych turystom i biznesowi – dodaje dyrektor.
Marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski zachęca do zwiedzania najpiękniejszych miejsc w regionie. Jednak przypomina, by przestrzegać obostrzeń sanitarno-epidemiologicznych.
Prezydent Kielc Bogdan Wenta zachęca mieszkańców regionu do skorzystania z akcji „Weekend pozytywnych emocji”, która odbędzie się w dniach 11-14 czerwca. Będzie można m.in. zajrzeć do garderoby Kieleckiego Teatru Tańca oraz za darmo zwiedzić Muzeum Zabawek i Zabawy.