– Mimo kilkudziesięciu prób dodzwonienia się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Kielce, nie udało mi się porozmawiać z pracownikiem instytucji i umówić na zarejestrowanie pojazdu – mówi słuchacz, który dziś zgłosił problem na Telefon Interwencyjny Radia Kielce.
– Jestem zbulwersowany. Terminy na rejestrację biegną, a bez uprzedniej telefonicznej rozmowy, nie można załatwić sprawy w urzędzie osobiście – mówi.
Jak dodaje, wykonał już około 80 połączeń, a pomimo to numer wskazany na stronie internetowej był zajęty.
– Rzeczywiście dostrzegamy znacznie zwiększone zainteresowanie mieszkańców załatwieniem spraw w wydziale komunikacji. Odbieramy dziś bardzo dużo telefonów, w związku z czym mogą nastąpić problemy ze skutecznym dodzwonieniem się, dlatego prosimy o wyrozumiałość – przyznaje Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta Kielc. – Od kilku tygodni pracujemy nad wdrożeniem elektronicznej rezerwacji wizyty w wydziale komunikacji. Jesteśmy już na końcowym etapie prac. Obecnie trwają ostatnie testy. Dzięki platformie każdy mieszkaniec będzie mógł umówić wizytę w urzędzie w wygodny i szybki sposób – mówi rzecznik i zaznacza, że zostanie ona udostępniona w najbliższym czasie. – To ułatwi proces rejestracji – zauważa Tomasz Porębski.
Dziś w urzędzie została przywrócona bezpośrednia obsługa mieszkańców. Jednak z uwagi na obowiązujący stan epidemii i związane z tym obostrzenia sanitarne załatwianie wszelkich spraw odbywa się wyłącznie po uprzednim kontakcie telefonicznym z pracownikami ratusza. Rezerwacji terminu można dokonać dzwoniąc pod numer 41 36 76 099.