Od dziś świętokrzyski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia otwiera punkty obsługi pacjentów. Będzie można m.in. potwierdzić profil zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych oraz uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ.
Jak informuje Małgorzata Kiebzak, dyrektor funduszu, limit osób, które będą mogły jednocześnie przebywać w sali, będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Do każdego będzie mogła czekać tylko jedna osoba.
– Przygotowaliśmy punkty tak, aby pacjenci byli bezpieczni. Stanowiska do obsługi klientów są oddzielone ochronnymi przesłonami i oddalone minimum 2 metry. Każda osoba wchodząca musi mieć zakryte usta i nos. Pracownicy zdezynfekują ręce. Prosimy jednak o wyrozumiałość. Tym bardziej że w tych najbliższych dniach dużo osób będzie chciało uzyskać informacje dotyczące chociażby wyjazdu do sanatorium – mówi.
Małgorzata Kiebzak zachęca, aby do punktów obsługi pacjentów przychodziły tylko te osoby, które nie mają możliwości załatwienia formalności zdalnie.
– Jeżeli ktoś nie musi przyjść do naszego punktu, to prosimy, aby kontaktował się z nami drogą telefoniczną lub mailową – dodała Małgorzata Kiebzak.
Punkty obsługi pacjentów Narodowego Funduszu Zdrowia znajdują się w Kielcach przy alei IX Wieków Kielc 2a, w Ostrowcu Świętokrzyskim na osiedlu Słoneczne 43 oraz w Sandomierzu przy ulicy Adama Mickiewicza 34.
Nadal zamknięta dla pacjentów pozostaje główna siedziba świętokrzyskiego oddziału funduszu przy ulicy Jana Pawła II w Kielcach.