Wciąż nie wiadomo kiedy i w jakiej formie powstanie parking nad torami przy dworcu PKP w Kielcach. Rozmowy między władzami Kielc a spółką PKP PLK, czyli partnerami projektu wciąż trwają.
Przedstawiciele ratusza zapewniają, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale szczegółów brak. Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta miasta twierdzi, że rozmowy są na końcowym etapie i już niewiele brakuje do wypracowania porozumienia.
– Dotyczy ono przygotowania koncepcji architektonicznej, ale także projektu układu torowego wraz z parkingiem samochodowym na kieleckim dworcu PKP. Pracownicy miasta i spółki PKP PLK szukają najlepszych rozwiązań – zaznacza.
Tomasz Porębski nie ujawnia jednak szczegółów dotyczących inwestycji, czyli tego, jak miałaby wyglądać i jak byłaby finansowana. Zapewnia jednak, że władzom miasta zależy na jej realizacji.
Wicewojewoda świętokrzyski Rafał Nowak, który monituje projekt i jest w stałym kontakcie z PKP PLK, jest zaniepokojony, czy miasto zdąży porozumieć się ze spółką i doprowadzić do budowy parkingu nad torami.
– PKP PLK w okresie pandemii oczekiwało na decyzje ze strony miasta. Ich podjęcie, jak widać, chwilę trwało i obawiałem się, że parking ostatecznie nad torami nie powstanie. Jeszcze przed ogłoszeniem przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej miasto podjęło decyzję, że jednak będzie uczestniczyło w inwestycji – mówi wicewojewoda.
Rafał Nowak zapowiada, że jutro mają odbyć się ostatnie rozmowy, które doprecyzują zapisy porozumienia.
Spółka PKP PLK jest odpowiedzialna za modernizację linii kolejowej nr 8 między Warszawą a Krakowem. Jak informowaliśmy, to czy parking zostanie wybudowany, w dużej mierze zależy od tego, czy kolejarze zdecydują się na taką modernizację torowiska w Kielcach, aby przystosować je do budowy nowego parkingu.
Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK potwierdza, że aktualnie uzgadniany jest projekt porozumienia między spółką a miastem Kielce. Zaznacza przy tym, że pierwszym krokiem po zawarciu porozumienia będzie opracowanie wspólnej koncepcji programowo-przestrzennej. Obejmie ona harmonogram prac i podział robót budowlanych pomiędzy stronami. Za finansowanie prac związanych z przebudową układu torowego na stacji Kielce będą odpowiedzialne Polskie Linie Kolejowe, natomiast koszty budowy parkingu poniesie miasto.