Zakład Ubezpieczeń Społecznych wznowił bezpośrednie kontakty z interesantami. Odbywają się one, tak jak kilka tygodni temu, w sali obsługi klientów.
Paweł Szkalej, rzecznik świętokrzyskiego oddziału ZUS informuje, że pracownicy instytucji udzielają wszelkich informacji dotyczących rent, emerytur, czy wsparcia rządowego w ramach tarczy antykryzysowej.
– Zapraszamy szczególnie tych, którzy nie mogą korzystać albo z wersji internetowej, albo też ich sprawa jest tak ważna, że nie da się jej załatwić telefonicznie. W tej chwili obsługujemy już we wszystkich zakresach w sposób bezpośredni, czyli załatwiamy sprawy związane z emeryturami, rentami, zasiłkami, a także z tarczą antykryzysową- wylicza Paweł Szkalej.
Jak dodaje rzecznik, ze względu jednak na sytuację epidemiologiczną zakład ubezpieczeń społecznych w obsłudze klientów stosuje wszystkie środki ostrożności.
-W tej chwili otworzyliśmy salę obsługi klientów, ale cały czas dbamy nie tylko o ich bezpieczeństwo, ale nie zapominamy także o naszych pracownikach. Stanowiska zostały specjalnie od siebie oddzielone, zachowane są duże odległości, wszyscy klienci, którzy wchodzą do sali muszą zdezynfekować ręce, a ruchem kierujemy w taki sposób, by na sali znajdowała się taka liczba osób, by tylko co drugie stanowisko było czynne – dodał Paweł Szkalej.
We wszystkich placówkach zakładu ubezpieczeń społecznych nadal dostępne są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem tej instytucji.