Ponad 54 mln złotych kosztować będzie budowa ponad 100-metrowego tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej. Podziemne przejście zastąpi kładkę, z której dotychczas korzystają podróżni i mieszkańcy miasta.
Władze województwa podpisały dziś umowę na dofinansowanie inwestycji. Będzie ona kosztować ponad 54 miliony złotych.
– Unijne pieniądze trafiają na inwestycję, która nie tylko z punktu widzenia mieszkańców Skarżyska, ale także podróżujących, jest bardzo potrzebna – mówi marszałek województwa świętokrzyski Andrzej Bętkowski.
Tunel będzie miał długość 121 metrów i szerokość 6 metrów. Połączy dworzec kolejowy i zlokalizowane tu miejsca parkingowe z drugą częścią miasta.
Inwestycja obejmie też modernizację peronów, które dostosowane będą do nowego taboru kolejowego. Tunel i perony dworcowe połączą windy, łatwo więc będzie korzystać z nich osobom niepełnosprawnym.
– Myślę, że dzięki tej inwestycji skarżyski węzeł kolejowy znów nabierze blasku i będzie służyć tak jak dawniej podróżującym – komentuje marszałek.
Podkreśla też, że z pejzażu miasta zniknie szpecąca go stara kładka, którą zastąpi nowoczesny i bezpieczny tunel.
W związku z budową przejścia podziemnego wykonanych zostanie również szereg prac dodatkowych, między innymi w zakresie branży torowej, konstrukcyjnej i sterowania ruchem kolejowym.
Gotowa jest dokumentacja techniczna, prace budowlane powinny więc rozpocząć się w tym roku. Inwestycja ma się zakończyć w 2022 roku. Realizuje ją spółka PKP PLK. Dofinansowanie inwestycji w ramach funduszy unijnych to 37 milionów złotych.