Próbny egzamin z matematyki był na przyzwoitym poziomie, to opinia ósmoklasistów po dzisiejszym teście. Podobnie, jak próbę z polskiego, uczniowie zdawali dzisiejszy egzamin w domu. Arkusze z pytaniami ściągnęli ze strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Patrycja, ósmoklasistka już po próbie mówiła, że dziś strona CKE działała dużo sprawniej, niż w poniedziałek i testy pobrała bez komplikacji. Sam egzamin nie sprawił jej większych problemów.
– Zadania były w porządku. Nie były trudne, choć niektóre sprawiały kłopoty, na przykład zadanie 18 na udowodnianie. Przesyłamy nasz arkusz nauczycielom, którzy go sprawdzają i odsyłają z wynikami. Ale nie dostajemy za to ocen – twierdzi ósmoklasistka.
Danuta Pyrek, nauczycielka w Liceum Akademickim Korpusu Kadetów w Suchedniowie oraz współorganizatorka Seminarium Jakości Matematycznej na Politechnice Świętokrzyskiej mówi, że uczniowie rozwiązujący arkusz muszą pamiętać o bardzo dokładnym przeczytaniu poleceń.
– Często w zadaniach prostych rachunkowo pojawiają się błędy, bo uczniowie czegoś nie doczytali. W tym arkuszu było kilka zadań zamkniętych, gdzie można było taki niepotrzebny błąd popełnić - uważa Danuta Pyrek. – Jeżeli chodzi o zadania otwarte, to w zasadzie one nie były zadaniami łatwymi. Tym bardziej, że dwa z nich dotyczyły sytuacji życiowych, których nie lubimy. W zadaniu 19 pan podróżuje i liczymy prędkość i drogę. Takie zadania sprawiają kłopoty – tłumaczy Danuta Pyrek.
Jak dodaje, uczniowie zwykle kojarzą takie zadania z fizyką, a większość z nich preferuje jednak czysto matematyczne obliczenia.
Jutro ósmoklasiści będą zdawali ostatni egzamin próbny, tym razem z języka obcego.