Społeczność Legii Warszawa na Twitterze przekroczyła w marcu 300 tys. Czternastokrotny mistrz Polski jest pod tym względem absolutnym liderem. Drugi w zestawieniu Lech Poznań ma niespełna 124 tys., a Korona Kielce nieco ponad 19 tys. obserwujących.
Legia jest pod tym względem nie tylko najpopularniejszym polskim klubem, ale również organizacją sportową. Tak liczna Twitterowa społeczność plasuje aktualnego lidera PKO Ekstraklasy wyżej od wielu zespołów występujących w obecnej edycji Ligi Mistrzów UEFA, m.in. Red Bulla Salzburg, Szachtara Donieck, Olympiakosu Pireus, KRC Genku, Dinama Zagrzeb czy Crvenej Zvezdy Belgrad.
Spośród klubów PKO Ekstraklasy trzecie miejsce zajmuje Wisła Kraków, której społeczność na Twitterze wynosi ponad 45 tys., a czwarte z wynikiem prawie 40 tys. Lechia Gdańsk. Powyżej 20 tys. obserwujących mają Śląsk Wrocław, Cracovia, Jagiellonia Białystok, Górnik Zabrze i Pogoń Szczecin. Dalej są Korona Kielce, Piast Gliwice, Arka Gdynia, Zagłębie Lubin i Wisła Płock. Poniżej 10 tys. fanów na tym serwisie społecznościowym mają ŁKS i Raków Częstochowa.
Czołowy świętokrzyski klub, jakim jest PGE Vive Kielce, ma na Twitterze niespełna 11 tysięcy śledzących. Dla porównania społeczność KSZO 1929 Ostrowiec wynosi poniżej 900, a Korony Handball Kielce około 400 osób.
Nieco lepiej świętokrzyskie kluby wyglądają pod tym względem na Facebook’u. Siedemnastokrotny mistrz Polski piłkarzy ręcznych ma 213 tys. obserwujących, Korona ponad 100 tys., KSZO 1929 ponad 10 tys., a Korona Handball prawie 7 tys.
Sportowe marki globalne takie jak Barcelona, Real Madryt czy Manchester United mają na Tiwtterze miliony followersów. Społeczność „Blaugrany” liczy ponad 32 mln „Królewskich” prawie 34 mln, a „Czerwonych Diabłów” 21,5 mln.